maandag 19 augustus 2013

En nog iets...

Elke zeveraar die beweert dat veganistisch (of gezond) eten duur is, moet zijn/haar hoofd eens uit zijn/haar hol trekken en eens deftig naar de prijzen van groenten kijken t.o.v. al dat (zwaar door de overheid gesubsidiëerde - dus kunstmatig goedkoper gemaakte) vlees.

Ik kocht vandaag een voorraad Belgische groenten: 1 gigantische courget, 2 grote komkommers, 1 bak champignons (250gr), 1 grote ijsbergsla, 1 hele grote bussel bladpeterselie, 2 grote vleestomaten en 2 ajuinen voor €6,69.

Die sla, tomaten en komkommers zijn 'broodbeleg', 'des crudités' of middagmaal voor de komende 4-5 dagen. Van die courget maak ik gerust 4 - 6 burgers (gecombineerd met een halve bloemkool die ik nog liggen heb en wat gekookte linzen) of die gebruik ik op een andere manier in één of ander gerecht (stoofpot, indische curry, provencaalse saus, ...) samen met wat gesneden paprika, ajuin, citroensap ... . Van die champignons maak ik (samen met ajuin, amandelen, peterselie en 100 gram kikkererwtenmeel) lekkere 'vleesvervangers'.  En allemaal veganistisch, vers en relatief gezond.

Overschot heb ik niet. De bladpeterselie zal misschien verwelken voor hij op is, dan snij ik hem fijn en stop hem in de diepvries.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten