dinsdag 10 september 2013

Vegan Indische curry met aardappeltjes (aloo curry)

Gisteren maakte ik een 'gewone' curry, vandaag had ik zin in een Indische variant. Aangezien ik nog enkele krielaardappeltjes, een halve rode paprika en een stuk augurk had liggen zijn dat dan ook meteen de ingrediënten geworden waar ik mee gewerkt heb.

De basis voor mijn Indische curry is gesnipperde ajuin en evenveel tomaat. Als je die laat zachtstoven in een pot en je voegt look, chili, gember en garam masala toe dan ben je klaar met de 'saus'.

De aardappelen en paprika's bak je in olie tot ze gaar zijn.

Voeg alles bij elkaar (saus + aardappelen, paprika's en augurk), voeg zout toe en houdt het geheel goed warm.

Je kan dit (zoals ik gedaan heb) serveren met rijst en een frisse Indische sla (sla, tomaat, komkommer, ... met gesnipperde ajuin erover, citroensap, koriander en zout).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten