zondag 15 september 2013

Rauwkost deluxe

Ik was meer dan aangenaam verrast door de maaltijd die ik deze week nuttigde in het Antwerpse rawfood restaurant eten vol leven. Geïnspireerd door de zalige wraps (gevuld met groenten, walnoten-prei paté en dressing) en aardbeien cheesecake (vegan - natuurlijk!) ging ik van zodra ik terug in Gent was zelf aan de slag.

Het eerste wat ik wilde proberen was of ik zelf rauwe wraps kon maken zonder een dehydrator. Ik baseerde me op dit recept: http://www.choosingraw.com/raw-carrot-cumin-wraps/ maar gebruikte een elektrische oven op 50°C met de deur op een kier. Het hele droogproces duurde een aantal uur - maar het resultaat was een - ja ik durf dit woord gebruiken - perfecte wrap.




De paté (of humus, of crème, of zalf, ...) die ik erin smeerde is er één op basis van geweekte cashews en koriander. De dressing is vooral olijfolie en citroensap. Use your imagination.


Het tweede (en derde) wat ik probeerde was geïnspireerd op dit recept: http://foodsforlonglife.blogspot.be/2009/06/raw-zucchini-spaghetti-and-walnut.html?m=1



Heerlijk, gezond en op 10 20 minuten klaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten